Wat is een juiste ambassadeursbeloning? 3 tips!

De basis van ambassadeurschap moet natuurlijk de intrinsieke motivatie zijn. Daarnaast kunnen Ambassadeurs in Employbrand punten sparen voor elke ambassadeursinspanningen. Denk aan het delen van een bericht op social media, het insturen van een bericht-idee of het aandragen van een referral kandidaat. Wat je met deze punten kunt doen, is volledig aan jou en je organisatie. Met een aantal Employbrand klanten bespraken wij wat goed werkt. Hierbij drie waardevolle tips!

 

  1. Denk verder dan alleen een financiële beloningen.

Onderzoeken tonen aan dat financiële beloningen als cadeau minder impact hebben dan ervaringen of tastbare producten. Vaak valt het bruto/netto-effect van een financiële beloning tegen voor medewerkers. . En bovendien kom het bedrag vaak in het huishoudpotje, waar het vervolgens ‘ongemerkt’ opgaat zonder blijvende herinnering. Een onvergetelijke ervaring of een tastbaar cadeau maakt daarentegen veel meer indruk en leidt ook nog eens tot mond-tot-mondreclame!

 

  1. Stem je beloningen af op je doelgroep.

Het lijkt misschien voor de hand liggend, maar het is cruciaal om je cadeaus aan te passen aan je doelgroep. Denk aan de voorkeuren van een IT-professionals, wat houdt hen bezig? De nieuwste technische gadgets? Of heb je collega’s die sterk maatschappelijk betrokken zijn? Kies dan bijvoorbeeld voor donaties aan een goed doel.

 

  1. Geef beloningen periodiek weg.

Je hoeft niet het hele jaar door alle producten in de Employbrand cadeaushop aan te bieden. Tijdelijke cadeaus werken juist uitstekend. Waarom? Hiermee creëer je steeds nieuwe communicatiemomenten met je ambassadeurs, bijvoorbeeld met aankondigingen zoals “Deze maand beschikbaar…”. Bovendien kun je inspelen op seizoensgebonden trends. In de winter kun je bijvoorbeeld bordspellen aanbieden, terwijl je in de zomer kiest voor picknickmanden of Bluetooth-luidsprekers.”

Ook interessant

Zo enthousiasmeert Swinkels Family Brewers hun ambassadeurs

Ambassadeurschap vs. Referral Recruitment: Het geheim van succesvolle werving

Meer succes in 2024

Leuk dat je interesse hebt! Laat je gegevens hieronder achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

Voornaam*
Achternaam*
Datum
E-mailadres*