Wat zijn goede productafbeeldingen?

Goede productafbeeldingen zijn onmisbaar voor een duidelijke ambassadeurs webshop. Omdat er veel manieren zijn waarop foto’s van producten genomen kunnen worden, geven we in dit artikel wat tips en informatie over de afmetingen.

Productafbeeldingen komen op verschillende plekken terug in de applicatie:

  • Op het dashboard als ronde afbeelding
  • Op de webshop pagina
  • In de een product bestel popup
  • In het besteloverzicht als ronde afbeelding

 

VHet kan soms lastig zijn om de beste afbeelding te kiezen, gezien de vele plaatsen waar deze wordt weergegeven. De meest geschikte productafbeelding is het best in landschapsoriëntatie en heeft een verhouding van 1.7:1. Wat betekent dat de breedte 1.7 keer groter is dan de hoogte. Er is geen specifieke minimale afmeting vereist, maar het wordt aanbevolen om minstens een foto van 800 pixels breed te selecteren. Houd er rekening mee dat het maximale bestandsgewicht 2 MB is. We raden aan om PNG- of JPEG-bestandstypes te gebruiken.

Vermijd bij het selecteren van afbeeldingen transparante achtergronden of afbeeldingen met een witte achtergrond, omdat deze mogelijk niet goed zichtbaar zijn in het bestelvenster. Als je toch transparante afbeeldingen gebruikt, is het beter om ze achter een gekleurde achtergrond te plaatsen voor meer contrast. Afbeeldingen van activiteiten of omgevingen werken vaak goed, vooral als het focuspunt in het midden van de afbeelding ligt. Hier zijn enkele voorbeelden ter verduidelijking..