Hoe worden punten toegekend voor kandidaten?

Naast het insturen en delen van berichten, kunnen ambassadeurs ook potentiële nieuwe collega’s aandragen via Ambassador. Hiertoe dienen zij een aantal gegevens van de kandidaat in te vullen. Deze gegevens ontvang je als beheerder per mail.

Voor een goede follow up richting de ambassadeurs, worden aangedragen kandidaten ook in het beheer portaal opgeslagen onder de tab ‘Kandidaten’ in het dashboard. Je hebt hier de mogelijk de status van de kandidaat aan te passen, zodat de ambassadeur, die de kandidaat heeft aangedragen, op de juiste tijd de juiste punten krijgt toegekend.

Het aanpassen kan op twee manieren:

  • Door de kandidaat kaart te verslepen naar een volgende kolom
  • Door op de kandidaat kaart te klikken en vervolgens op de knop ‘Status wijzigen’

Let op! Zodra het proces stopt of doorlopen is, dien je de kandidaat (i.v.m. de AVG wetgeving) binnen 30 dagen te verwijderen. Ga hiervoor naar de kandidaat kaart en klik op de knop met de drie puntjes.

 

Toewijzing punten bij statuswijziging kandidaat

In alle gevallen worden punten op basis van ambassadeursinspanningen direct toegewezen. Bij een statuswijziging van een kandidaat wordt hier echter een uitzondering op gemaakt. Om de privacy van het proces te borgen gelden de volgende regels:

  • Kandidaat wordt op status ‘geïnterviewd‘ gezet
    Punten worden toegekend op tijdstip 0:01 de dag na het interview.
  • Kandidaat wordt op status ‘aangenomen‘ gezet
    Punten worden pas toegekend op de dag van de ingevoerde startdatum.
  • Kandidaat wordt op status ‘gestart / door proeftijd‘ gezet
    Punten worden toegekend op opgegeven proeftijd datum.