Hieronder vind je een aantal tips over hoe je een bericht zo schrijft dat mensen het ook echt willen lezen.
De mensen die jouw bericht op hun tijdslijn krijgen, zien vaak alleen de eerste zin (soms de eerste twee zinnen). Daarin wil je dus gelijk de aandacht trekken. Door een vraag te stellen, het meest opvallende feit van je post te delen of de lezer te verrassen met een opmerkelijke uitspraak.
Digitaal lezen gaat snel. Zien je lezers een hele lap tekst, dan haken ze vaak snel af. Gebruik daarom veel witregels. Schrijf in elk geval niet meer dan drie zinnen achter elkaar zonder een witregel ertussen.
Zo laat je je collega’s of organisatie weten dat ze in jouw bijdrage voorkomen. Bovendien geeft het jouw lezers de mogelijkheid ook eenvoudig hun pagina’s te bezoeken.
Hashtags zien er zo uit: #hashtags #LinkedIn #schrijftips. Hashtags gebruik je zodat mensen je bericht makkelijker kunnen vinden en sneller kunnen zien waar je bericht over gaat. Plaats je hashtags onderaan je bericht. Zo leiden ze niet af van je boodschap. Hierbij is het advies er niet meer dan 6 te gebruiken.
Berichten met een afbeelding erbij, worden beter gelezen. Bovendien geeft het je de kans om je gezicht aan mensen te laten zien. Hoe persoonlijker de afbeeldingen zijn, hoe meer aantrekkingskracht ze hebben op anderen.
Maak collega’s actief onderdeel van je wervingsuitdaging. Benut hun trots én waardevolle netwerk.